Bioflavonoidele

POSTED BY Andrei | ian., 24, 2017 |

Bioflavonoidele, denumite şi vitamina P, au proprietati asemanatoare vitaminelor, sunt antioxidante puternice, care reduc riscurile pentru multe afectiuni. Le regasim in mari cantitati in legume, in timp ce la flori sau fructe sunt responsabile de reflectarea unei culori specifice fiecareia. De exemplu, bioflavonoidul citron este cel care determina culoarea galbena a lamaii. Aceste combinatii sunt concentrate in coaja majoritatii fructelor si legumelor, iar o cantitate mare se gaseste si in bauturi precum ceaiul, cafeaua, vinul sau berea. Intrucat acestea se gasesc din abundenta in fructe, legume sau bauturi, in ratia noastra zilnica putem include circa un gram de bioflavonoide in forma naturala. Aceasta cantitate este suficienta in cazul utilizarii unei cantitati suplimentare de vitamina C, de asemenea, cu proprietati antioxidante.

Culoare

„Flavonoidele se gasesc, de regula, in plante si dau culori de la galben la albastru inchis. Orientativ, putem spune ca florile, cu cat sunt mai colorate, cu atat cuprind mai multe flavonoide. Flavonoidele reprezinta un important principiu activ si se gasesc din belsug in coaja si pulpa citricelor, in hrisca, paducel, Ginkgo biloba, armurariu, troscot, piper de balta. O categorie aparte de flavonoide, antocianozidele (care dau nuante roz, rosu, violet, albastru), avand o eficienta antioxidanta sporita, apar in florile de nalba, albastrele, trei frati patati s.a., dar mai ales in fructe de culoare inchisa: afine, coacaze negre si struguri negri. Macesele sunt remarcabile prin asocierea flavonoidelor cu un bogat continut in vitamina C si multe alte vitamine. Pe langa efectul antioxidant, flavonoidele au si efect diuretic” dr Dorin Dragoş, specialist in medicina alternativa de la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti.

Din randul suplimentelor alimentare, antioxidantii – vitaminele A, C si E – sunt foarte la moda si nu intamplator efectul lor in organism este extrem de important. Antioxidantii neutralizeaza radicalii liberi de oxigen (oxidantii), substante instabile care distrug celule din organism, le deregleaza functionarea si favorizeaza aparitia bolilor. Oxidantii sunt generati de reactiile chimice normale din organism si sta in puterea noastra sa combatem actiunea lor necrutatoare, altfel spus, oxidarea, cunsumand fructe si legume, surse bogate in antioxidanti. Vitamina C sau acidul ascorbic este un puternic antioxidant din care organismul, din pacate, nu-si poate face depozite. De aceea nu trebuie sa ne lipseasca din alimentatie, doza zilnica recomandata fiind de 60 mg.

Fructele si legumele proaspete sunt, in general, alegerile de top pentru a obtine o multime de bioflavonoide intr-o dieta.

Ardei rosu sau ardei gras – ardeiul rosu contine de trei ori mai multa vitamina C decat sucul de portocale, potrivit unor surse medicale. Oamenii de stiinta sunt de acord ca ardeii grasi sunt o modalitate eficienta de a obtine bioflavonoide.

Capsuni – Aceste fructe rosii delicioase sunt o sursa importanta de bioflavonoide. Alte tipuri de fructe de padure sunt la fel de bogate in aceste tipuri de antioxidanti. Acest lucru duce la revendicari specifice de beneficii pentru sanatate pentru aceste fructe si preparatele care le contin.

 Fructe citrice – Portocalele sunt o sursa importanta de bioflavonoide. Lamai si lamaile verzi, precum si piersicile, nectarinele si alte fructe contin vitamina C si bioflavonoide.

 Broccoli – Aceasta leguma verde contine o multime de vitamina C, precum si alte vitamine esentiale pentru o dieta sanatoasa. Ca si in cazul altor alimente, utilizați broccoli crud pentru a avea rezultate mai bune.

Varza de Bruxelles – pentru o masa copioasa, includeti acest tip de varza. Bogata in antioxidanti, aceasta are, de asemenea, un gust unic, fiind un mod delicios de a obtine bioflavonoide si vitamine.

Fructe tropicale – fructele exotice, cum ar fi mango-ul si papaya, contin o multime de bioflavonoide si alte substante nutritive. Acestea sunt din ce în ce mai accesibile, la supermarketurile de peste tot.

Usturoi – conform celor mai multe cercetari, usturoiul este un superaliment. Cultura noastra alimentara a fost constienta de proprietatile sale anti-inflamatorii, dar acum oamenii de stiinta considera usturoiul unul dintre alimentele naturale bogate in bioflavonoide, si, prin urmare, este capabil sa ofere valorile antioxidante pe care le asociem cu “alimentele curative”.

Spanacul – Popeye chiar nu glumea: spanacul are toate calitățile care ar putea fi asociate cu o leguma verde bogata in antioxidanti. Spanacul este un nutrient complet – incercati sa-l consumati in loc de salata verde pentru o salata intr-adevar nutritiva.

Ceaiurile – Ceaiul verde si alte ceaiuri sunt cunoscute pentru faptul ca au o multime de elemente chimice puternice care contribuie la longevitate si la mentinerea sanatatii corpului.

PRECAUŢIE. Formele de bioflavonoid care in mod natural se intalnesc in coaja fructelor si legumelor nu sunt periculoase. Dacă doriti sa consumati cantitati suplimentare, care se comercializeaza prin intermediul farmaciilor, trebuie sa consultaţi medicul. Cel mai bine este să consumati bioflavonoidele in forma lor naturala, nu sub forma de suplimente produse industrial.

Sursa: medicinasanatate.ro

jurnalul.ro

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *