7 simptome ale stresului oxidativ si 7 metode pentru a-l elimina

POSTED BY Andrei | iul., 10, 2017 |

Una dintre cele mai bune strategii ale noastre pentru prevenirea cancerului este aceea de prevenire a stresului oxidativ.

Termenul „stres oxidativ“ este mentionat tot timpul in domeniul stiintei si nutritie, dar nu este de multe ori clar ce inseamna pentru sanatatea noastra. De fapt, cercetarile indica faptul ca stresul oxidativ este cauza principala a cancerului, astfel incat intelegerea si preventia este cea mai buna strategie pentru o stare buna de sanatate.

Astazi, va voi explica ce este, va prezint cateva semne pentru a-l identifica, si cativa pasi simpli pentru a preveni acest fenomen.

Ce este stresul oxidativ?

Procesul de oxidare are loc cand organismul nostru proceseaza oxigenul pe care il respiram pentru ca celulele noastre sa produca energie. Acest proces produce de asemenea radicali liberi care interactioneaza cu moleculele din interiorul celulelor organismului nostru care duc la deteriorarea (stresarea) tuturor celulelor, a proteinelor, lipidelor si enzimelor, dar si a ADN-ului din alcaturirea fiecarei celule .

Radicalii liberi in mod normal sunt necesari intr-o anumita masura. Pe langa faptul ca ei cauzeaza unele dezechilibre in organism, stimuleaza, de asemenea si reparatii la nivelul acestuia. Numai in cazul in care cantitatea de radicalii liberi produsi este superioara proceselor de reparare, aceasta devine o problema. Asta este ceea ce noi numim stres oxidativ.

Oxidarea apare in anumite circumstante, printre care:

-cand celulele noastre folosesc glucoza pentru a produce energie

-cand sistemul imunitar lupta impotriva bacteriilor,

-cand organismul se lupta sa elimine poluanti, pesticide si fumul de tigara ( cand se detoxifica )

De fapt, exista milioane de procese care au loc în corpurile noastre, in orice moment, care pot duce la oxidare. Oxidare creste atunci când suntem stresati fizic si/sau emotional. Si, atata timp cat organismul nostru contine suficienti anti-oxidanti, se mentine un echilibru si deteriorarea este impiedicata.

Cum stiti daca organismul dvs sufera de stres oxidativ?

Iata cateva semne :

Oboseala

Pierderi de memorie

Dureri de muschi si / sau articulare

Riduri si parul gri precoce

Scaderea vederii

Dureri de cap si sensibilitate la zgomot

Susceptibilitatea la infectii

Stresul oxidativ a fost, de asemenea, sursa a numeroase afectiuni, inclusiv sindromul de oboseala cronica, fibromialgie, diabet, boala Alzheimer, anxietate, insomnie, cancer, si multe altele.

Cum putem reduce stresul oxidativ.

Exista doua modalitati de a reduce stresul oxidativ. Evitati expunerea la oxidare si cresteti aportul de anti-oxidanti.

Dupa cum a spus mai sus, oxidarea creste atunci cand suntem expusi la stres, toxine si infectii. Este crescut si din cauza aportului mare de zahar si produse chimice, deci cu cat reducem la minimum expunerea la aceste lucruri, cu atat mai bine.

Alegerea alimentelor organice si evitarea toxinele din mediul dvs. face o mare diferenta. Reducerea stresului zilnic ajuta de asemenea. Exista patru pasi care pot fi parcursi pentru a reduce oxidarea inutila in corpul dumneavoastra.

Pasul 1: Evitati zaharul si alimentele procesate

Cand organimsul proceseaza zaharul, apare oxidarea oxidarea si cu cat vom manca mai mult zahar, cu atat mai mult celulele ale organismului se oxideaza. Alimentele procesate consin adesea zahar si / sau alte substante chimice care au ca rezultat oxidarea. Consumul de mese mari si rare creeaza, de asemenea, mai mult stres oxidativ, pe cand echilibrarea zaharului din sange se face prin consumul de mese mici si dese.

Pasul 2: Prevenirea infectiilor

Atunci cand sistemul imunitar se lupta cu o infectie, acest proces se sfarseste prin oxidare, motiv pentru care ne simtim lipsiti de energie. De aceea va sfatuiesc sa va protejati impotriva racelilor ( cea mai frecventa infectie ) si infectiilor de orice fel.

Pasul 3: Combateti stresul de zi cu zi

Pare atat de simplu, dar in realitate este mult mai dificil. De aceea ai nevoie sa iti iei pauze pe parcursul zilei – pentru a oferi organismului o sansa de a se recupera. Asigurati-va ca beneficiati de pauzele din programul dvs. (sau creati-le) si bucurati-va de aer liber, respirati adanc si reechilibrati-va psihic. Cateva idei pentru eliminarea stresului de zi cu zi:

Faceti exercitii fizice

Meditati

Vorbiti cu un prieten

Bucurati-va de natura

Cititi o revista/ carte/ articol

Vizionati un spectacol amuzant

Plmbati-va prin natura

Pasul 4: Evitati toxinele

Alegeti alimentele organice si renuntati la tigari, evitati anumite mirosuri cum ar fi inhalarea lumanarilor parfumate deoarece contin substante toxice, substante de la coafor si manichiura, solutii de curatenie periculoase, gazele de esapament si materiale din plastic. Verificati produsele de ingrijire personala si produsele de curatat sa nu contina ingrediente toxice si inlocuiti-le cu alternative non-toxice.

Cresterea consumului de anti-oxidanti

Indiferent cat ne-am feri, tot suntem expusi la toxine si stres, astfel incat urmatorul pas este de a creste aportul de anti-oxidanti prin consumarea de alimente care contin aceste substante.

Etapa 5: Promovarea productiei de anti-oxidanti

Unul dintre cei mai puternici anti-oxidanti este glutationul ( proteina vietii ), care este produs de organism. Este format din trei aminoacizi – glicina, glutamat si cisteina – si conține sulf, ceea ce o face atat de eficient.

Alimente care contin glutation:

Sparanghel

Piersici

Nuci

Spanac

Rosii

Puteti sprijini, de asemenea corpul dvs pentru a produce mai mult glutation prin consumul de alimente care sunt bogate in sulf:

Usturoi

Ceapa

Legume crucifere cum ar fi

Broccoli

Varza

Avocado

Vitamine si minerale care cresc si mentin nivelul de glutation;

Vitamina C si E

Zinc

Magneziu

Vitamina D

Armurariu

Pentru a lua separat aceste vitamine si minerale, ar fi un pic cam mult, de aceea se poate lua un complex de vitamine si minerale. Trebuie avut grija totusi, pentru ca nu toate firmele care produc aceste suplimente, au produse de calitate. De cele mai multe ori nu tot ce este ieftin este si bun, dar nici tot ce este scump este si bun. Cereti intotdeauna recomandarea unui specialist in ceea ce priveste administrarea de suplimente. Este important sa alegeti produse cu eliberare treptata si care sa contina fosfatidicolina pentru a creste absorbita glutationului.

Pasul 6: Mananca alimente care sunt bogate in anti-oxidanti

Puteti adauga anti-oxidanti prin consumul de alimente care sunt bogate in aceste substante in fiecare zi. Cele mai bogate in anti-oxidanti sunt alimentele care sunt cele mai colorate, de exemplu:

Sfecla

Nap

Fructe de padure

Rosii

Alte surse bune de anti-oxidanti includ:

Nuci si seminte

Cu cat mananci mai multe alimente bogate in anti-oxidanti, cu atat mai bine puteti preveni oxidarea si stresul oxidativ.

Pasul 7: Include in alimentatie plante aromatice, care sunt bogate in anti-oxidanti

Cercetările indica faptul ca pe primele locuri sunt:

Ceai verde

Curcumina (turmeric) ( curcuma )

Quercetina

Resveratrolul

Scortisoara

Ghimbir

Alti anti-oxidanti utili in suplimentele care pot fi luate zilnic, fie separat, fie împreuna, pentru sprijin continuu sunt:

CoQ10 (coenzima Q10)

SELENIU

VITAMINA C

Merita sa va protejati impotriva stresului oxidativ.

Acum sunt sigur ca ai inteles. Protejandu-te de stresul oxidativ ai grija ca celulele organismului tau sa fie protejate, prin furnizarea de ceea ce are nevoie corpul tau si de a evita ceea ce nu are nevoie.

Stiti ca toti suntem expusi la toxine, intr-o zi normala, de aceea alegerea unor modaliati de a reduce stresul si cresterea aportului de anti-oxidanti va ajuta la prevenirea unor afectiuni grave, cum ar fi cancerul si la a duce o viata lunga si sanatoasa.

Numai bine si gandire pozitiva !

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *