Alimente care ne mentin inima sanatoasa

POSTED BY Andrei | sept., 27, 2016 |

” Pentru o VIATA sanatoasa consumati zilnic fructe si legume „. Este un slogan foarte bun, dar eu as spune ” Pentru o INIMA sanatoasa consumati zilnic fructe, legume si faceti miscare cel putin 30 de minute „

De ce spun asta ?

In ceea ce privesc fructele si legumele, acestea sunt frumos colorate, unele cu miros puternic si placut, dar pe langa acestea contin flavonoizi. Flavonoizii sunt pigmentii fructelor si ai legumelor. Sunt aceia care dau culoare acestora si actioneaza ca antioxidanti puternici in corpul uman.

Care este rolul flavonoizilor? Acestia au o multime de beneficii pentru sanatate cum ar fi: mentin arterele sanatoase, reduc inflamatiile si procesul de imbatranire, reduc riscul de dementa, Alzheimer, bolile de inima si unele tipuri de cancer. Au proprietati antiinflamatorii si antibacteriale.

Flavonoizii sunt cunoscuti si sub numele de vitamina P, vitamina care actioneaza in stransa legatura cu vitamina C, asigurandu-i acesteia o absorbite perfecta. Lipsa acestei vitamine in organism poate duce la spargerea vaselor capilare, afectiuni ale venelor, varice, sangerarea gingiilor, hipertensiune arteriala.

Asadar, cred ca sunteti de acord cu mine ca flavonoizii sunt indispensabili pentru sanatatea noastra si a inimii.

Toate fructele si legumele contin flavonoizi, dar si ierburile si condimentele. De asemenea, alimentele foarte bogate in acest antioxidant sunt: rosii, struguri, capsuni, ceapa, pere, zmeura, varza, broccoli, afine, mere ( aici flavonoizii sunt in coaja ), ciocolata, vin rosu, ceai, fuctele cu boabe in general, fuctele care cresc in copac ( banane, piersici, caise ), nucile ( pecan, fistic), condimente ( cimbru, marar, usturoi ).

Cred ca v-ati facut o idee despre cat de importante sunt fuctele si legumele in alimentatia de zi cu zi si cum ne apara ele impotriva bolilor de inima.

Alte alimente benefice pentru sanatatea inimii noastre sunt: somonul ( contine Omega 3, antioxidanti, proteine, vitamina D), semintele de in ( contin acizi grasi Omega 3, vitamina B1, fosfor, magneziu, calciu), fasolea neagra ( contine vitamine din complexul B, fibre solubile, magneziu, calciu, acizi grasi Omega 3 ), orez brun ( contine vitamine din complexul B, in special B1, B5, B6, magneziu, mangan, fosfor, zinc), lapte de soia, tofu.

Miscarea sau activitatea fizica este de asemenea benefica pentru a ne mentine inima sanatoasa. Dupa cum stiti, avem multi muschi la nivelul corpului nostru, dar cel mai important dintre acestia este inima. Ea este singura responsabila pentru pomparea sangelui in organism. Cand ai un stil de viata sedentar, muschiul inimii nu este antrenat si devine slabit. Asta inseamna ca orice activitate fizica mai intensa poate avea consecinte negative asupra organsimului dar si a inimii noastre. Pentru ca inima ta sa fie sanatoasa, antreneaz-o in fiecare zi, fie prin mers pe jos, alergat, mers cu bicicleta sau orice fel de activitate cardio.

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *