Beneficiile taratelor de Psyllium

POSTED BY Andrei | mai, 27, 2017 |

Cojile (taratele) de psyllium, partea exterioara a samantei de psyllium, sunt solubile in apa si se utilizeaza intr-o varietate de suplimente si retete. Cu toate acestea, ele nu sunt lipsite de calorii, deci trebuie sa tineti cont de aportul caloric adus de acestea, la fel ca si celelalte alimente.

Este cel mai cunoscut laxativ natural. Cu toate acestea, cercetarile arata ca consumul de tarate de psyllium este benefica pentru multe parti ale corpului uman, inclusiv inima si pancreasul.

Taratele de psyllium sunt folosite ca sursa de fibre si pot fi adaugate la o varietate de alimente si bauturi. In plus, ele sunt folosite in coacerea fara gluten pentru a ajuta la legarea fainii de restul compozitiei.

Aceste tarate ajuta peristaltismul intestinal si deci ajuta la eliminarea scaunelor cu regularitate fara a produce flatulenta. Aceste tarate pot fi folosite ca cea buna optiune pentru a scapa de constipatie si ar trebui adaugate in dieta dvs. pentru a contribui la sanatatea intregului sistem digestiv.

Pe langa mentinerea regulata a peristaltismului intestinal si combatrea unei afectiuni cronice, taratele de psyllium au capacitatea de a inmuia scaunul. Acest lucru poate fi util pentru bolile pe termen scurt, cum ar fi constipatia. Utilizat in acest fel, poate preveni complicatiile constipatiei, cum ar fi hemoroizii si fisurile anale.

Cercetarile au aratat ca consumul fibrelor solubile poate ajuta oamenii sa-si mentina nivelul de colesterol in limite normale. Reglarea nivelului de colesterol este important pentru toata lumea, dar acest lucru este vital pentru persoanele cu varsta peste 50 de ani. Un studiu arata ca cel puțin 6 saptamani de administrare zilnica de psyllium este o metoda eficienta pentru persoanele care sufera de obezitate sau supraponderalitate pentru a scadea colesterolul cu foarte putine efecte secundare.

Daca vi sa spus ca trebuie sa va urmariti colesterolul, intrebati medicul curant daca adaugati psyllium, la o dieta cu continut scazut in grasimi si colesterol, va ajuta.

Colesterolul ridicat este o cale prin care o dieta proasta va poate afecta inima. Numeroase studii au aratat ca fibrele psyllium, care sunt parte a unei alimentatii sanatoase, pot contribui la scaderea riscului unei persoane de a suferi de boli de inima. Psyllium pot avea efect asupra inimii scazand tensiunea arteriala, imbunatatind nivelul de grasimi din sange si intarind muschiul inimii.

Mentinerea unei greutati normale reprezinta o preocupare pentru multi oameni, in special pentru cei cu afectiuni cronice precum diabetul. Pe langa faptul ca este bun pentru inima si nivelul glicemiei, taratele de psyllium va pot ajuta sa pierdeti in greutate.

Pentru ca taratele de psyllium absorb lichidele din organism, acestea va pot ajuta sa simtiti satietate pe un timp indelungat. Acest lucru va poate ajuta sa aveti mai multa grija la cantitatea de alimente pe care o consumati. De asemenea, discutati cu medicul dumneavoastra despre posibilitatea de a lua psyllium daca v-a spus ca trebuie sa pierdeti in greutate.

Persoanele cu diabet monitorizeaza in mod constant dieta lor pentru a mentine un echilibru sanatos de insulina si zahar din sange (glucoza). Unele cercetari au sugerat ca fibrele psyllium pot ajuta oamenii sa mentina un echilibru glicemic sanatos.

Administrarea a 5 grame de psyllium de doua ori pe zi poate ajuta pacientii cu diabet zaharat de tip 2 sa-si mentina glicemia in limite normale. Un alt studiu al barbatilor cu diabet zaharat de tip 2 a oferit rezultate similare, dar a subliniat ca tratamentul cu psyllium trebuie adaptat individual.

Psyllium poate fi utilizat in produsele de panificatie si, in unele cazuri, se adauga la mancaruri comerciale pentru a mari continutul de fibre. Puteti sa presarati tarate de psyllium direct pe cerealele dvs. sau sa le adaugati in smoothie pentru a creste consumul de fibre dietetice. Psyllium poate fi, de asemenea, adaugat la alimente, cum ar fi carne de vita sau chiftelute. Folositi 1 pana la 3 linguri de psyllium pentru 200 ml de lichid, fie apa sau suc, amestecand bine pentru a va asigura ca nu raman cocoloase. Lichidul se va ingrosa rapid, asa ca trebui sa il consumati imediat dupa amestecare, sau adaugati mai mult lichid.

Taratele de Psyllium pot fi pastrate timp de pana la 24 de luni intr-un recipient inchis etans. Deoarece este bogat in fibre dietetice, trebuie crescut consumul de lichide in perioada imediat urmatoare, pentru a evita deshidratatrea si producerea de scaune tari. Daca luati medicamente, discutati cu medicul inainte de a incepe sa luati psyllium – pot interactiona cu unele dintre acestea si pot provoca reactii adverse.

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *