Care sunt alimentele acide si de ce trebuie evitate

POSTED BY Andrei | sept., 13, 2016 |

O dieta bogata in carne si produse lactate creste aciditatea sangelui, predispunand organele interne la inflamatii care imbolnavesc celulele.

Pe primul loc pe lista alimentelor care dau nastere unei cantitati mari de reziduuri acide se situeaza carnea. Toate tipurile de carne sunt acide pentru organism, indiferent de modul in care sunt gatite. Carnea de porc, miel, vită, pui, curcan, crustaceele si alte tipuri de peste si fructe de mare (cu exceptia somonului) sunt producatoare de reziduuri acide. Trebuie sa uitam asadar ce ne-a invatat bunicul, ca „cea mai buna leguma e porcul”.Insa nu spune nimeni ca trebuie sa devenim toti vegetarieni si nici macar sa nu ne gandim la carne de acum incolo. Proteinele pe care organismul nostru le ia din carne nu se mai gasesc in niciun alt produs alimentar. Dar trebuie sa gasim un echilibru in ceea ce priveste cantitatea pe care o consumam. Evita sa mananci o cantitate mare de carne la o singura masa, evita sa mananci carne prajita sau insuficient gatita si incearca sa eviti combinatia clasica de cartofi cu carne. Cartofii sunt alcalini, carnea acida, iar stomacul nu va sti pe unde sa o apuce cu digestia.

Urmatoarea pozitie pe lista de alimente care dau nastere reziduurilor acide s-ar putea sa te surprinda, dar, sunt lactatele. Chiar daca par cat se poate de alcaline, laptele de vacă, ouale, smantana, cascavalul, iaurtul si inghetata sunt producatoare de acizi. Laptele proaspat de vaca, de exemplu, are un pH de 6,5, deci usor acid.

Alimentele care genereaza o mare aciditate odata ingerate pot sa afecteze rinichii, ficatul si predispun la diabet, avertizeaza Dr. Oz. Prin urmare, este recomandat sa reduci consumul alimentelor acide si sa introduci in regimul alimentar mai mult alimente alcaline.

O dieta formata din 80% alimente alcaline si 20% alimente acide este esentiala pentru sanatatea organismului si ne fereste de boli grave precum cancerul, sustine medicul Robert Morse in cartea sa “Să trăim sănătos fără toxine”.

Uite 6 alimente alcaline pe care ar trebui sa le consumi zilnic:

RADACINOASELE (ridichi (albe, negre sau rosii), sfecla, morcovi, napi, hrean si telina). Usor de gatit, la aburi sau fierte doar 20 de minute, aceste radacinoase iti vor da energie si satietate.

LEGUME CRUCIFERE:Broccoli, salata, varza si conopida

VERDETURILE (spanacul, varza creata, napii si sfecla mangold. Spanacul este totusi cel care iti asigura cea mai mare cantitate de vitamina K dar si o serie de minerale, fibre si antioxidanti ce ajuta la digestie si la vedere.

USTUROIUL – Un aliment cu adevarat miraculos, usturoiul apare in fruntea listei alimentelor care intaresc metabolismul. Este un puternic aliment alcalin, ofera imunitate, ajuta la scaderea presiunii arteriale, la detoxifiere si lupta impotriva bolilor.

ARDEIUL PAPRIKA: are un continut ridicat de enzime esentiale functiilor endocrine si este unul dintre cele mai alcaline alimente. Este cunoscut pentru proprietatile sale antibacteriale si ofera un supliment de vitamina A care lupta impotriva stresului si a slabiciunii organismului.

LAMAILE: raman cel mai alcalin aliment dintre toate. Acestea sunt un bun dezinfectant natural, pot trata rani deschise si au rezultate bune in lupta cu virusul gripal. Lamaile ajuta si la detoxifiere si la energizarea ficatului.
Marul, portocala, banana – consumate dimineata pe stomacul gol – au efect alcalin, insa consumate seara vor produce senzatia de arsura la stomac. Mai mult decat atat, mancate corect, aceste fructe aduc beneficii unice sistemului imunitar.

Evitati alimentele procesate precum: paine, paste, cereale, cafea, zahar, produsele in conserva, deoarece contribuie la inducerea starii de hiperaciditate. Astfel, alimentele integrale si neprocesate aduc cele mai multe beneficii pentru mentinerea unui pH echilibrat al sangelui. Dacă sunteti adeptii unei diete raw, desi nu sunt multe alimente acide incluse in aceasta dieta, te poti baza pe banane, coacaze, mure, prune, orez brun, dovleac, cacao sau fistic.

Ca si concluzie pe care o tragem astazi, trebuie sa stim clar ca niciun specialist in nutritie nu-ti va spune ca trebuie sa elimini complet din dieta alimentele acide. Nu vreau sa ma gandesc cum ar arata viata mea fara un pic de carne. Totul este să ai simtul echilibrului si sa nu intreci masura cu nimic. Iar alimentele alcaline trebuie să predomine.

Cea mai buna metoda de a echilibra pH-ul celular este consumul de lichide, in special de apa ionizata. Aceasta ofera organismului mineralele si toate celelalte elemente de care are nevoie pentru a elimina acizii graşi rezultati in urma digestiei. Consumul de apa trebuie sa se situeze in jurul a 2-3 litri pe zi. S-ar putea ca la inceput sa nu-ti fie tocmai confortabila situatia, pentru ca vei merge destul de des la toaleta. Dar imaginează-ti ca organismul tau incepe sa faca curatenie. Obisnuieste-te sa bei apa dimineata, pe stomacul gol. Va avea efectul unui tsunami pentru reziduurile ramase de la cina din ziua precedenta.

Vreau sa vin in ajutorul tau cu un tabel in care vei gasi alimentele de care sa te feresti si cele pe care trebuie sa le introduci zilnic in alimentatia ta.

 

Alimente acide, consumate in cantitati foarte mici

Alimente alcaline, bune de consumat in orice cantitatii

Iaurtul semi-degresat, Laptele, Untul, Lintea fiartă
Pâinea albă, Spaghetele din făină integrală
Orice produs de panificaţie cu făină albă
Alunele prăjite, Nucile, Hot dog-ul, Carnea de pui
Carnea slabă de vită, Mezelurile, Păstrăvul
Oul fiert tare, Ovăzul, Orezul brun, Somonul
Conserva de ton, Mozzarella, Conserva de sardine, Carnea de curcan, Toate tipurile de brânză

Mere,morcovi, ţelină, conopidă, porumb,castravete, caise, mărar, vinete, hrean, praz,salata verde, usturoi, măsline, pătrunjel, dovleac, ridiche, dovlecel, mazăre, spanac, sfeclă, gogoşari, roşii (galbene), ceai din plante medicinale, varză acră, ceapă, quino,mei,amarant, zer crud, fructe cu boabe mici, ulei de măsline, cireşe, nuca de cocos, curmale, smochine, stafide, grepfruit, lapte bătut, oţet, cartof, lămâi, struguri, pere, piersici, ananas proaspăt, rodii, căpşuni, mandarine, condimente naturale, migdale, varză de Bruxelles, varză roşie şi albă, broccoli, avocado, fasole, verde şi uscată.

 

 

 

 

 

Surse: eva.ro, fitlifeclub.ro, foodstory.ro

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *