Exercitiile fizice – un plus pentru sanatate si dupa 40 de ani

POSTED BY Andrei | aug., 26, 2016 |

Potrivit unor specialisti citati de Daily Mail, nu este niciodata prea tarziu pentru a face exercitii fizice. Dar multe persoane care aveau un program de miscare fac greseala de a renunta la acesta pe masura ce inainteaza in varsta cand tot ce ar trebui sa faca este sa adapteze exercitiile la capacitatea de efort si flexibilitatea pe care le au la momentul respectiv.

Iata cateva sugestii de exercitii ce pot fi efectuate in functie de varsta pe care o ai.

1. La 40 de ani

In jurul acestei varste, ritmul cardiac creste iar masa musculara incepe sa scada, ambele procese incetinind arderile si ducand la aparitia unor senzatii de presiune si oboseala la nivelul inimii, in timpul exercitiilor.

Cel mai indicat pentru aceasta varsta este sa combini exercitii care au intensitate mare cu exercitii de rezistenta si de intarire. Cele cu intensitate mare, cum ar fi alergatul, ajuta la producerea in cantitati mai mari a hormonului de crestere, care la adult are un rol important in activitatile metabolice.

Un exemplu ar fi ca, in timpul unor exercitii aerobice moderate, cum ar fi inotul, mersul pe bicicleta sau alergatul, sa ai si accelerari de intensitate – dupa ce ai alergat 60 de secunde intr-un ritm moderat, sa alergi 10 secunde foarte repede.

2. La 50 de ani

Deja incepi sa simti efectele negative ale faptului ca ti-ai petrecut pana acum mult timp stand pe scaun, printre acestea numarandu-se durerile de mijloc, gat, umeri, o talie mai rotunjoara, dureri de cap. De la aceasta varsta femeile incep sa aiba un risc mult mai mare de a face osteoporoza (boala care slabeste oasele, expunand si mai mult la leziuni ale acestora si ale articulatiilor).

Din cauza acestui risc, inainte de a face exercitii cu un impact mare pentru incheieturi si oase (cum ar fi alergatul) ar trebui consultat un specialist. Mersul pe jos, insa, poate fi practicat fara retineri, fiind esential in prevenirea sau intarzierea osteoporozei.

Un mare impediment la aceasta varsta este jena de a exersa printre straini. Daca simti asa ceva, poti incerca sa lucrezi acasa sau cu prietenii. Diverse materiale video indrumatoare te pot ajuta, cum ar fi cele de Pilates.

3. La 60 de ani

La aceasta varsta, capacitatea pulmonara si elasticitatea arterelor scad rapid. De aceea, ar trebui sa te concentrezi pe exercitiile cardiovasculare, adica exercitii aerobice care au un impact mic asupra articulatiilor, dar care intaresc inima si plamanii. Printre acestea se numara mersul pe jos, inotul, badmintonul.

4. La 70 de ani

Osteopenia si osteoporoza, ambele afectiuni ducand la scaderea densitatii osoase, sunt principalele cauze ale fracturilor la aceasta varsta. Elasticitatea muschilor si tendoanelor scade dramatic si creste riscul de oboseala cronica, de scadere in greutate si de accident vascular cerebral.

In aceste conditii, recomandat ar fi sa faci doua antrenamente pe saptamana de yoga, Pilates sau tai chi, a cate 20 de minute, si doua a cate 10-15 minute, tot pe saptamana, de exercitii cardio cum ar fi inotul.

5. La 80 de ani

Pare aproape imposibil sa faci exercitii la aceasta varsta, dar nu este. Ele sunt esentiale pentru mentinerea mobilitatii si a independentei. Cele mai potrivite pentru aceasta varsta sunt exercitii ca: mersul pe jos, gradinaritul, dansul, urcatul scarilor.

Evita miscarile care te forteaza sa intinzi mult mainile deasupra capului deoarece sunt periculoase pentru inima.

 

TIPS:

Stiati ca?

  • pentru fiecare 5 minute de exercitii fizice efectuate, noi adaugam un minut in plus vietii noastre?
  • exercitiile fizice se adreseaza deopotriva articulatiilor, muschilor, oaselor, dar si aparatului cardiovascular si respirator, aducand beneficii si asupra celui digestiv si genito-urinar?
  • prin practicarea exercitiilor fizice aparatele si sistemele organismului isi vor creste performantele functionale si isi vor imbunatati activitatea, consolidandu-si structura?
  • fara miscare si exercitii fizice nu ne vom simti si nici nu vom arata atat de bine?
  • activitatea fizica efectuata cu regularitate este benefica, deoarece ne ajuta sa dormim mai bine, ne ofera un spor de atentie si, totodata, ne relaxeaza?
  • inima este „fericita” si se simte mult mai bine, ca urmare a programelor de exercitii efectuate cu regularitate.

 

Sursa: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1332198/Youre-old-fit.html

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *