Importanta consumului de seminte pentru o dieta sanatoasa – Sfaturi, beneficii si retete

POSTED BY Andrei | iul., 16, 2017 |

Semintele – un izvor de antioxidanti

Toate semintele au un nivel ridicat de antioxidanti, dar unele sunt cu adevarat mana cereasca pentru organism. Inul, este una din semintele care contine cel mai ridicat nivel de antioxidanti.

Prin acest articol vreau sa aduc in discutie beneficiile nemaipomenite ale semintelor. Este indicat, ca sa nu spunem obligatoriu, inserarea acestora la mesele zilnice. Acest lucru ne va ajuta sa aducem organismului un aport ridicat de nutrienti. Personal, nu concep nicio dieta fara acestea.

Care sunt cele mai bune seminte?

Semintele germinate ( germenii )

Germenii contin nutrienti care sunt absorbiti de organism mult mai usor. Acestia au avantajul suplimentar de a elibera enzimele din seminte, acest lucru usurand procesul digestiei.

Pasta din seminte ( unt ) 

O alta modalitate excelenta de a accelera eliberarea substantelor nutritive este sa le savurati sub forma de pasta de seminte. Astfel, semintele sunt inca intregi (prin faptul ca au toate partile incluse), desi au fost defalcate deja, facand nutrientii mai usor de absorbit. Putem cumpara cu usurinta unturi de seminte din magazinele cu produse alimentare cu precadere la rafturile cu produse bio, sau, cu ajutorul unui blender ne putem face singuri acasa.

Tahini este un exemplu excelent de pasta delicioasa din seminte de susan, dar gustul variaza mult in functie de marca pe care o cumparam. De aceea, eu personal recomand sa il preparati acasa. Aveti nevoie doar de seminte de susan, ulei de floarea soarelui si un praf de sare ( seminte de susan 160 de grame, ulei 90 de grame, un praf de sare – la un blander manual. Consistenta pastei de susan – tahini – se regleaza din cantitatea de ulei, dupa gustul fiecaruia )

Seminte macinate 

Macinarea semintelor in stare bruta garanteaza absorbtia tuturor nutrientilor si  face ca o salata sa devina si mai gustoasa. De asemenea, este o idee buna si pentru smoothie-uri.

Semintele sub forma de boabe

Quinoa si amaranth, desi sunt numite boabe, ele sunt de fapt seminte. Acestea contin lanturi de aminoacizi esentiali. Marele avantaj al acestora este ca pot fi numite si „cereale” fara gluten.

Semintele crude

Ne putem lua portia zilnica de sanatate daca introducem la gustari cate un pumn de seminte crude sau prajite. Acestea trebuie mestecate foarte bine pentru a nu ingreuna procesul digestiv si pentru a fi absorbiti nutrientii la capacitate maxima.

Faina din seminte

O alternativa mult mai sanatoasa la faina de grau sau pesmet, o poate reprezenta faina din diverse seminte. Aceasta poate fi folosita la copturi la fel de bine ca si cea de grau si poate da un gust mult mai bun acestora.

Uleiul din seminte

Din seminte se fac uleiuri excelente, adesea mai usoare decat ulei de nuci. Desi este indicat sa ne bucuram de semintele intregi, uleiurile ofera o modalitate excelenta de a obtine o doza de grasimi esentiale in dieta noastra.

De exemplu, uleiul de seminte de canepa si uleiul de seminte de floarea-soarelui pot fi folosite cu incredere la salate. Trebuie sa alegem intotdeauna cea mai buna varianta de ulei, si anume cel presat la rece. Sa nu uitam ca uleiurile trebuie consumate cu moderatie.

Includeti mai multe seminte in alimentatia zilnica

Semintele au devenit tot mai populare in ultima perioada si pot fi consumate in multe feluri. Dimineata pot fi adaugate in smoothie, cum ar fi semintele de canepa sau tahini. De asemenea, pot fi consumate sub forma de pate, dar si crude sau prajite presarate peste salate. Alte moduri in care mai puteti include semintele in alimentatie ar fi uleiul de seminte de canepa, sau uleiul de seminte de in. Masa de seara ar putea fi compusa cu usurinta din quinoa si exista foarte multe retete: pilaf, salata, supa, budinca cu fructe, sau chiar un burger de quinoa, s. a.

Smoothie de mere cu tahini

Adaugati tahini intr-un smoothie de mere iar aceasta combinatie va încetini eliberarea rapida a zaharurilor din fructe. De asemenea, va prelungi si starea de satietate. Pe langa asta, acest smoothie are si un gust foarte bun. Incercati aceasta reteta adaugand si scortisoara.

Dressing de ulei de canepa si patrunjel

Un dressing pentru salate foarte gustos si sanatos este cel format din ulei de canepa si patrunjel tocat. Este bine sa faceti o cantitate suficienta, astfel incat sa-l puteti folosi la salate o saptamana intreaga.

Salata calda de Quinoa

O alta combinatie gustoasa si foarte sanatoasa este quinoa gatit amestecat cu salata. Salata poate sa contina orice fel de legume, sau frunze, dupa gustul fiecaruia. Este o masa completa, plina de proteine de inalta calitate, vitamine si minerale. Alte beneficii ale consumului de seminte: semintele scad nivelul LDL ( colesterolul rau ), imbunatatesc tranzitul intestinal, combat oboseala, echilibreaza nivelul de insulina din sange, tin sub control valorile zaharului, au continut ridicat de vitamina E care ne pastreaza inima sanatoasa, au continut mare de magneziu, se digera usor, ajuta la detoxifierea ficatului si rinichilor, au efecte antireumatice si anticanceroase, previn artrita, osteoporoza, astmul si migrenele, semintele de chia contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele si de 13 ori mai mult magneziu decat broccoli, si multe alte beneficii.

 

Numai bine si pastrati-va sanatatea !!

 

 

 

 

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *