MAGNEZIUL – CEL MAI PUTERNIC MINERAL PENTRU RELAXARE

POSTED BY Andrei | sept., 02, 2016 |

AFLA DE CE MAGNEZIUL ESTE CEL MAI PUTERNIC MINERAL PENTRU RELAXARE

 

Un nivel deficitar al acestui nutrient dubleaza riscul de deces, avertizeaza un studiu publicat in Jurnalul Medical de Terapie Intensiva.
Deficitul de magneziu are o lista lunga de simptome si boli,dar aceste pot fi tratate usor

Magneziul este un bun antidot pentru stres si cel mai puternic mineral de relaxare disponibil pe piata si ajuta la imbunatatirea somnului.  Multi medici nu folosesc acest nutrient in medicina conventionala. Nu ne gandim niciodata de ce este bun pentru sanatatea noastra si de ce ne ajuta corpul sa functioneze mai bine.

Din pacate, insa, prea putini oameni cunosc acest lucru, si nu il consuma in cantitatile necesare.
Nu trebuie sa fiti internati in spital pentru a beneficia de efectele pozitive ale magneziului. Poti incepe chiar de azi sa iei suplimente de magneziu.

Mineralul “Relaxare”:
Ganditi-va la magneziu ca la un mineral de relaxare si veti avea o alta gandire. Iritabilitatea, crampele sau rigiditatea pot fi semne ale deficitului de magneziu. Acest mineral critic este responsabil pentru peste 300 de reactii enzimatice si se gaseste in toate tesuturile, dar in principal in oase, muschi si creier. Trebuie sa il avem in corp pentru celulele care produc energie,pentru a stabiliza membranele si pentru a ajuta muschii sa se relaxeze.

Cand a fost ultima data cand ati luat o doza buna de alge marine,nuci sau fasole verde? Astazi, singurul mod in care majoritatea dintre noi mai consumam nuci este sub forma de unt de arahide..Acesta este motivul pentru care exista o lista atat de lunga de boli cauzate de deficitul de magneziu. De fapt,exista peste 3.500 de referinte medicale pe deficit de magneziu.

Chiar si asa,acest mineral este ignorat in cea mai mare parte,pentru ca nu este un medicament, desi este mai puternic decat tratamentele farmaceutice. Este atat de puternic incat se foloseste in spitale pentru gestionarea situatiilor de urgenta cu grad ridicat de risc, cum sunt convulsiile si insuficienta cardiaca.

S-ar putea sa aveti deficit de magneziu daca prezentati urmatoarele simptome.
-crampe musculare sau convulsii
-insomnie
-iritabilitate
-sensibilitatea la zgomote puternice
-anxietate
-autism
-palpitatii
-anghina
-constipatie
-spasme anale
-dureri de cap
-migrene
-fibromialgia
-oboseala cronica
-astm
-dureri de rinichi
-diabet
-osteoporoza
-obezitate
-tensiune arteriala crescuta
-crampe menstruale
-vezica urinara iritabila
-sindromul colonului iritabil
-reflux gastro-esofagian
-dificultati de inghitire

Deficitul de magneziu a fost corelat chiar cu procesele inflamatorii din organism si niveluri crescute ale proteinei C reactive.
Motivul pentru care suferim de deficit de magneziu este foarte simplu. Multi dintre noi avem o dieta care nu contine magneziu sau avem o dieta cu alimente procesate pe baza de faina alba, carne si lactate care nu contin magneziu. Problema este complicata si mai mult de faptul ca magneziul este slab absorbit si usor de pierdut din organism. Pentru a absorbi in mod corespunzator magneziul, avem nevoie de o cantitate abundenta din acest mineral in alimentatie, plus suficienta vitamina B6, vitamina D si seleniu.

Doza zilnica de magneziu recomandata este de aproximativ 300 mg. Cei mai multi dintre noi abia primim, insa, max. 200 mg. In functie de sanatatea organismului si de tipul de metabolism, unii oameni pot avea nevoie de o doza zilnica mult mai mare de 300 mg. De regula, organismul functioneaza optim atunci cand primeste un aport zilnic de magneziu cuprins intre 400 si 1000 mg.

Cele mai bune surse alimentare de magneziu:
Chiar daca aportul zilnic de magneziu poate fi completat si prin suplimente alimentare, medicii nutritionisti recomanda preluarea acestui mineral din alimentele consumate in fiecare zi.
1. Legumele cu frunze verzi
Surse excelente de vitamine, minerale si fibre, legumele cu frunze verzi ocupa locul fruntas in lista alimentelor bogate in magneziu. Consumati cat mai des spanac, varza Kale, varza verde etc. Doar 100 de grame de spanac crud va furnizeaza pana la 79 mg de magneziu, ceea ce reprezinta circa 20% din doza zilnica recomandata.

2. Nucile si semintele
Semintele de dovleac au un continut ridicat de magneziu o portie de 65 de grame va poate asigura intreaga doza zilnica necesara a acestui mineral. Alte fructe oleaginoase din care puteti prelua magneziul sunt
– migdalele;
– semintele de floarea-soarelui;
– nucile braziliene;
– nucile caju;
– nucile de pin;
– semintele de in;
– nucile pecan.

3. Pestele gras
Macroul, somonul salbatic, halibutul si tonul nu sunt doar surse excelente de vitamina D si acizi grasi omega-3, ci si de minerale, in special de magneziu. Medicii nutritionisti recomanda ca pestele gras sa fie inclus in dieta cel putin o data pe saptamana, datorilor proprietatilor sale nutritionale superioare.

 

Surse: funinventors.com ,  andreilaslau.ro

 

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *