SUPERALIMENTE PENTRU DIABET

POSTED BY Andrei | ian., 09, 2017 |

Sunt alimente ce conţin “zaharuri bune”, fibre preţioase, minerale antidiabet şi/sau compuşi protectori pentru vasele sanguine, inimă, imunitate; toate au grijă de glicemie, sănătatea cardiacă, de greutate.

AFINUL – Este unul dintre cei mai buni prieteni ai diabeticului. Conţine doar foarte puţine glucide şi foarte multe substanţe benefice : insulină, antioxidanţi ( resveratrol ), taninuri, vitamine. Cura de fructe constă în consumul a 200 – 400 g fructe zilnic, în mai multe reprize, cu aproximativ 30 minute înaintea meselor principale, pentru un interval de timp între 7 zile şi o lună. Previne bolile cardiovasculare şi contribuie la reglarea valorilor glicemiei. În cura cu frunze, se beau zilnic două căni cu infuzie de frunze de afin, timp de 40 zile. Infuzia se obţine dintr-o linguriţă de frunze uscate şi mărunţite, peste care se toarnă o cană de apă clocotită şi se lasă la infuzat timp de 3 – 5 minute.

AGAR-AGAR – taie foamea. Este extrasă dintr-o algă mică, 100% naturală, inodoră, incoloră şi fără savoare, agar-agar taie foamea în mod natural şi constituie un ajutor de apreciat pentru reglarea glicemiei, uşor de folosit zilnic. Formată aproape în întregime din fibre solubile, fără aport de calorii, ajută şi la scăderea procentului de colesterol, de trigliceride şi de zahăr din sânge. Este un prieten fidel al diabeticului şi se comercializează sub formă de pudră, fiind folosită cu succes în diferite reţete. Ajută la ţinerea sub control a glicemiei şi a apetitului. Graţie calităţilor anticolesterol, ia parte la protecţia cardiacă, problema esenţială la diabetici.

AVOCADO – anticolesterol. Acest fruct ciudat are pe nedrept reputaţia de “aliment gras şi caloric”. Desigur, este mai puţin uşor decât fasolea verde, dar deţine atuuri nutriţionale excepţionale. Este extrem de bogat în fibre solubile ( antidiabet, taie foamea şi anticolesterol ) şi insolubile, este foarte uşor de digerat, având în acelaşi timp grijă de tranzitul intestinal graţie proprietăţilor anticonstipaţie.  De asemenea, are şi proprietăţi anticancerigene şi de aliat al ficatului. Anticolesterol, bogat în “grăsimi bune”, anticonstipaţie, taie foamea, încetineşte îmbătrânirea : avocado îşi pledează cauza cu brio la masa diabeticului.

BROCCOLI – leguma care ne curăţă. Este cea mai uşor de digerat şi mai bine acceptată ca gust, chiar şi de cei în mod obişnuit refractari faţă de legumele din familia brasicaceelor. Este bogat îndeosebi în sulforafan, un compus cunoscut pentru proprietăţile sale anticancerigene şi cardio-protectoare, dar necunoscut pentru proprietăţile sale antidiabetice. Totuşi favorizează producerea unor enzime care protejează vasele sanguine. Intr-adevăr, la diabetici, o glicemie mare sau necontrolată deteriorează pereţii vaselor, înmulţind astfel cu 3 prezenţa unor molecule agresive şi, ca un corolar, cu 5 riscul de maladie cardio-vasculară ( infarct, atac cerebral ).Broccoli este bogat în fibre implicate în regularizarea procentului de zahăr din sânge. Conţine şi mari cantităţi de antioxidanţi, precum vitaminele C şi E şi ajută ficatul în detoxifierea şi eliminarea radicalilor liberi. Protejează vasele sanguine şi, în consecinţă, inima. Susţine imunitatea. Este antioxidant, limitează aşadar pagubele cauzate de radicalii liberi, accesori ai îmbătrânirii şi implicate în bolile degenerative.

CEAIUL – partener eficace. Ceaiul poate să-i ajute pe diabetici şi pe prediabetici în mai multe privinţe. In general, diabetul de tip 2 este însoţit de kilograme în plus. Cerc vicios – surplusul de greutate duce deseori la prediabet, apoi la diabet, pentru că “mâncând prost” şi nefăcând destulă mişcare ajungem să dereglăm metabolismul hormonal care răspunde de gestionarea zaharurilor alimentare. O proastă igienă de viaţă duce la surplus de greutate şi la diabet. Studiile au arătat că ceaiul verde sau negru poate să joace un rol favorabil, îndeosebi graţie unei acţiuni “insulin-like”. Odată cu ceaiul, zahărul pătrunde mai bine în celule ca să ardă, nu în vederea stocării. O dublă veste, care ar ajuta organismul să se păstreze într-un echilibru hormonal propice sănătăţii şi ar îndepărta spectrul diabetului ( sau al agravării sale ). Ceaiul negru, ceaiul alb, ceaiul verde, contrar ideilor preconcepute, sunt folositoare pentru sănătatea noastră. Alegeţi-l pe cel preferat, alternaţi, variaţi. Important este ca ceaiul să fie băut fără lapte şi fără zahăr; la nevoie, cu un firişor de zeamă de lămâie.

CEAPA – Are numneroase calităţi, conferite de compoziţia ei. Este bogată în crom, vitamina C, bioflavonoide ( quercitină ) şi fitonutrienţi. Este de ajutor în scăderea glicemiei, efectul său fiind direct proporţional cu cantitatea consumată, şi contribuie la reducerea grăsimilor. Poate fi folosită crudă, fiartă, coaptă sau sub formă de suc. Nu se utilizează însă în ciroza hepatică şi în ascită. Sucul de ceapă se ia ca tratament. La o oră după masă se beau 2 linguri de suc de ceapă diluate cu jumătate de pahar de suc de morcovi. Cura durează minim trei săptămâni, timp în care glicemia se verifică regulat.

CAFEAUA – jumătate înger, jumătate demon

Conţine o cantitate mare de antioxidanţi şi scade riscul de microinflamaţii, foarte nefaste pentru vasele sanguine. Ar participa astfel la prevenţia cardiacă şi la parodontite, inflamaţii clasice ale gingiilor diabeticului. Chiar dacă această băutură foarte apreciată este bogată în cafeină, impunându-se consumul ei cu moderaţie ( cel mult 1-2 ceşti/zi ), calităţile ei o indică în cazurile de dezechilibru glicemic. Cafeaua este cea mai bună sursă de trigonelină ( care îi dă savoarea amară ) şi de acid clorogenic, doi compuşi ce ajută organismul să regleze cât mai bine procentul de zahăr sanguin. Trigonelina este prezentă şi în ovăz. Acidul clorogenic este antioxidant, antiviral, antimicrobian, antifungic. Limitează cantitatea de glucoză din sânge şi “încetineşte” zahărul în două moduri : 1. împiedică transformarea glicogenului în glucoză 2. împiedică în parte absorbţia zahărului din alimente Acidul clorogenic ne ajută să nu devenim prediabetici şi pe aceştia să nu devină diabetici. Cafeaua trebuie considerată mica plăcere a dimineţii; dar atenţie la cafeina ei excitantă şi la faptul că favorizează aciditatea gastrică. Trebuie evitată dacă există afecţiuni ale stomacului.

CEREALELE INTEGRALE – mai mult gust, mai multe minerale. Toate cerealele integrale sau semi-integrale sau produsele pe bază de cereale sunt preferabile echivalentului lor rafinat,”alb”. Intr-adevăr cerealele integrale şi-au păstrat, pe de o parte, fibrele indispensabile pentru reglarea glicemiei şi, pe de altă parte, mineralele esenţiale pentru echilibrul alimentar şi starea generală de sănătate. De exemplu, cerealele integrale sunt mai bogate în crom, mineral puternic implicat în regularizarea glicemică, şi în magneziu, element esenţial al luptei împotriva diabetului. Unele dintre ele, ca hrişca, au proprietăţi deosebit de utile pentru diabetici. Este recomandabil să se guste şi din amestecurile de cereale, ca să fie asigurată varietatea şi răsfăţul papilelor gustative. Cele mai multe se fierb în câteva minute, exact ca pastilele. Din catogoria “cereale integrale” nu trebuie să uităm pâinea : cu cât miezul e mai închis la culoare este mai indicat pentru diabetici. La micul dejun sunt indicate cele care au cu adevărat IG scăzut şi sunt bogate în fibre – produsele musli fără zahăr, fulgii de ovăz şi cerealele din gama All Bran ( Kellogs ). Cerealele integrale sunt bogate în magneziu ( lipsa de magneziu sporeşte consecinţele nefaste ale diabetului asupra sănătăţii ). Sunt bogate în antioxidanţi. Sunt bogate în fibre.

DROJDIA DE BERE – curat crom. Drojdia de bere este bogată în crom. Acest mineral antidiabetic prin excelenţă, se fixează pe insulină, înmulţindu-i cu 100 eficacitatea. Astfel, pancreasul are nevoie să producă de 100 ori mai puţin pentru aceeaşi eficacitate. Cu puţin crom în fiecare zi, spun nenumărate studii, diabeticul şi-ar ţine mai bine sub control glicemia. Intr-adevăr, când îi lipseşte cromul, organismul foloseşte şi asimilează foarte prost zahărul. Mulţi specialişti consideră că alimentaţia noastră a sărăcit în crom deoarece consumăm prea multe alimente rafinate ( lipsite de învelişul lor bogat în minerale ), în parte vinovate de numărul tot mai mare de diabetici. De folosit în cantitate mică peste salate sau alte feluri de mâncare. Este foarte bună şi dulce. A nu se fierbe : căldura îi distruge o parte din proprietăţi.

FASOLEA FASOLEA BOABE – bulină pentru diabet. Consumată fiartă, taie pofta de mâncare. Este o leguminoasă asemănătoare cu mazărea, năutul, lintea. În stare uscată, ea conţine 40-50% hidrocarbonaţi, motiv pentru care mulţi nutriţionişti şi diabetologi o evită. Prin fierbere, cantitatea de glucide se reduce la 15 – 20 %, motiv pentru care ea trebuie consumată cu măsură ( maxim 200 g, cântărită fiartă ). Conţine însă o cantitate mare de fibre, ceea ce face ca indicele ei glicemic să nu fie chiar atât de mare. Este bogată în proteine, carbonaţi complecşi şi fibre solubile, care determină o creştere lentă a glicemiei. Este săracă în grăsimi ( inclusiv colesterol ), sodiu şi calorii, motiv pentru care este indicată persoanelor cu predispoziţie către bolile cardiovasculare. Fasolea neagră este una dintre cele mai bogate surse de molibden ( care stimulază metabolismul glucidelor şi grăsimilor ) şi magneziu ( care echilibrează tensiunea arterială şi contribuie la producţia şi sănătatea globulelor roşii ).

FASOLEA VERDE – mâncătoarea de zahăr. Este recunoscută ca aliment benefic pentru diabetici datorită conţinutului bogat în vitaminele A, B, C, săruri minerale ( siliciu, fosfor, calciu ), oligoelemente, fibre, clorofilă. Consumul regulat contribuie la uşurarea funcţionării pancreasului şi la refacerea lui. Poate fi consumată fiartă ca garnitură, în salate şi mâncăruri. Tecile de la fasolea verde pot fi folosite pentru prepararea unei fierturi din care se bea câte o ceaşcă dimineaţa, pe stomacul gol, timp de două săptămâni.

FRUCTELE MINUNE – Sunt merele, perele şi gutuile, care au un conţinut mare de pectină. Gutuile sunt fructele ficatului, dar sucul proaspăt de gutuie este un remediu foarte eficient în tratamentul insuficienţei pancreatice. Cura durează minim trei săptămâni. De trei ori pe zi se bea un amestec format din ½ pahar suc de gutuie şi ½ pahar suc de mere. Combinaţia de pectină şi tanin are efect astringent şi emolient asupra mucoaselor digestive. Gutuile sunt indicate şi în alte afecţiuni digestive, cum sunt : dizenteria, diareea, enterocolita, etc. Merele, dacă sunt mai acrişoare, sunt ideale pentru diabetici. Infuzia de mere ( 2 – 3 mere necurăţate, tăiate felii, fierte timp de 15 minute într-un litru de apă ) este folosită în tratamentul unor afecţiuni respiratorii ( bronşite, gripă ) şi în reumatism ( ca antiinflamator ). Perele au cel mai scăzut indice glicemic dintre toate fructele, ceea ce le recomandă în dieta diabeticilor. Datorită conţinutului mare de fibre solubile, este scăzută pofta de dulce şi pofta de mâncare şi scade şi colesterolul. Sucul de pere este recomandat şi în alimentaţia sugarului, deoarece are un gust neutru, care nu produce niciodată alergii.

HRIŞCA – IG ( indice glicemic ) inteligent. Cereală minunată, încă uimitor de necunoscută de occidentali. Se poate consuma sub toate formele, inclusiv infuzie. Adaptabilă la orice climă, hrişca, chiar dacă nu e bio, face parte din cerealele cele mai “naturale”. Consumată sub formă de seminţe, are un IG ( indice glicemic) foarte slab şi repartizarea glucidelor este propice unei glicemii echilibrate. Este apreciată de asiatici pentru proprietăţile ei benefice asupra inimii. Nu conţine gluten. Este foarte bogată în vitamina P ( rutina ), care combate colesterolul şi bolile cardiace. Conţine vitamina E, antioxidant. Potoleşte foamea pentru mult timp, deoarece stabilizează glicemia.

LĂMÂIA – expertul în zaharuri lente. Aciditatea joacă un rol important în echilibrul glicemiei, deoarece, în mod mecanic, încetineşte digestia, aşadar şi trecerea zahărului în sânge. Firişorul de oţet sau de zeamă de lămâie este întotdeauna binevenit în cursul unei mese, putând să reducă în mod sensibil procentul de zahăr sanguin postprandial ( de după masă ). Stropind sistematic salata verde sau principalul fel de mâncare cu zeamă de lămâie, puteţi să reduceţi indicele glicemic global al mesei. In plus, acest mic fruct uimitor este bogat în vitamina C şi în flavonoide, aşadar, protejează vasele sanguine fragile ale diabeticului. Gândiţi-vă să stropiţi cu lămâie sau oţet şi preparatele bogate în feculente, de felul salatei de cartofi, de orez sau paste.

OVĂZUL ( fulgi, tărâţe ) – cel mai bun mic dejun Fulgii sunt săţioşi timp de câteva ore bune – nici un alt mic dejun nu va “ţine” atât de bine până la masa de prânz ca un bol de fulgi de ovăz cu lapte şi scorţişoară – tărâţele întăresc efectul de aliment anticolesterol şi taie foamea. Tărâţele foarte la modă în acest moment ( deoarece sunt într-adevăr eficiente pentru calmarea foamei, nu sunt întotdeuna bine tolerate pe plan digestiv, putând să provoace balonare. Ovăzul este foarte bogat în fibre solubile, indispensabile pentru reglarea glicemiei ( zaharuri lente ). Sub formă de fulgi este foarte uşor de digerat. Conţine trigonelină, un alkaloid bun pentru glicemie.

PRAZUL – Este bogat în minerale ( fier, magneziu, calciu, sodiu, siliciu, fosfor, sulf, mangan, fluor, potasiu ), vitamine ( A, B, C, PP ), fibre, ceea ce determină acţiunea sa ca detoxifiant şi hipoglicemiant. Atunci când este consumat frecvent, contribuie la reducerea glicemiei din sânge.

PUIUL – prietenul rinichilor. Unii diabetici, excretă prea multă albumină. Din păcate, excesul de “deşeuri proteice” oboseşte rinichiul. Studiile au arătat că puiul este preferabil cărnii roşii sau chiar unui regim slab proteic ( se pare că puiul scade procentul de microalbuminurie şi uşurează astfel munca rinichilor ).

SPANACUL – ochi pentru ochi. Este bogat în acid alfa lipoic, un antioxidant foarte puternic, care influenţează ritmul în care este ars zahărul. Previne complicaţiile nervoase ale diabetului ( unele dureri, senzaţiile de arsură şi de amorţeală sunt reduse ). In cantitate mare, ar putea să stimuleze chiar regenerarea fibrelor nervoase deteriorate. Protecţia lui se extinde până la sfera cardiacă şi oculară. De consumat o dată pe săptămână.

VARZA MURATĂ –  Conţine în cantitate mare vitamine, microelemente, săruri minerale, acid folic, complexul vitaminelor B ( 1, 2, 3, 6, 9, 12 ). Este unul dintre puţinele alimente vegetale care conţine vitamina B12. Protejează mucoasa tubului digestiv împotriva ulcerului gastric, prin conţinutul de vitamina U. Consumul de varză murată determină creşterea secreţiei de suc gastric şi se bilă şi reglează valorile colesterolului şi ale glicemiei. Valorile glicemiei pot fi normalizate cu ajutorul unei cure : – Cu zeamă de varză – cu 30 minute înainte de masă, de 3 – 4 ori pe zi, se bea câte 1/3 pahar cu zeamă de varză diluat cu 1/3 pahar apă, timp de 21 de zile. Cura se repetă după 7 zile de pauză. – Cu suc de varză proaspătă – o jumătate de pahar de suc proaspăt se bea înainte de micul dejun şi de prânz.

MIRODENIILE ŞI AROMELE ANTIDIABETICE – aromele magice Mirodeniile şi plantele aromate ne ajută să mâncăm mai puţin gras, sărat şi dulce, întărind aportul în vitamine şi antioxidanţi. Unele au şi virtuţi antidiabetice, antiinflamatoare, protectoare cardiace, cicatrizante, antimicotice, fiind bune şi pentru moral şi slăbit. Aşadar, sunt aliaţi preţioşi de zi cu zi ai diabeticului. CHILI Proprietăţi antidiabetice : ajută la reglarea glicemiei. ( probabil blochează funcţionarea alfaamilazei, o enzimă care transformă amidonul în glucoză. De utilizat pentru chiftele, umpluturi, ouă, fasole boabe roşie şi carne de vită ( chili con carne ).

COJI DE CITRICE Proprietăţi antidiabet : ajută la reglarea glicemiei, taie foamea. De încercat cu peşte, carne, salată de fructe.

CUIŞOARE Proprietăţi antidiabetice : ajută celula să asimileze zahărul, protejează pancreasul ( care secretă insulina ), sunt antifungice, stimulează imunitatea şi circulaţia, fluidificând sângele.

Se folosesc la ciorbe, rasol, carne şi peşte fiert, oţet, deserturi. Asociere bună cu scorţişoara ( vin fiert, ş.a.)

CURCUMA ( turmerinc ) Proprietăţi antidiabetice : scade glicemia, antiinflamator, protector cardiac şi ocular, antigliceridic. Funcţionează în sinergie cu piperul ( piperina din piper favorizează asimilarea curcuminei din curcuma ) sau reunind în acelaşi fel de mâncare curcuma pudră + o picătură de ulei esenţial de curcuma ( aceeaşi sinergie ca în cazul piperului ). Se foloseşte cu pui, peşte fript, carne, crustacee, melci, scoici, linte, orez, paste, legume.

DAFINUL Proprietăţi antidiabetice : ajută la ţinerea sub control a glicemiei, antibacterian. Se foloseşte la marinate ( carne roşie îndeosebi ), verdeaţă aromată, ciorbe, sosuri, tocană, etc, tot ce se prepară înăbuşit la foc mic.

GHIMBIR Proprietăţi antidiabetice : scade glicemia, scade oboseala, antiviral, antibacterian, bun pentru imunitate, protector cardiac. Se foloseşte cu pasăre, peşte alb, carne marinată, mere, ananas.

NUCŞOARA Proprietăţi antidiabetice : stimulatoare, combate depresia. Se foloseşte cu paste, orez, cartofi, carne albă ( curcan, iepure, etc ), supe ( praz, morcov, etc ), ceai, vin fiert. Se potriveşte bine cu alte mirodenii ( îndeosebi în curry ).

PIPER Proprietăţi antidiabetice : stimulator, favorizează digestia, funcţionează în sinergie cu curcuma. Se foloseşte cu biftec, felii subţiri de file de raţă, peşte alb ( mihalţ, calcan ), somon, fructe de mare, supe, varză/varză murată, marinate, căpşuni. De evitat fierberea lui, pentru că îi strică gustul; cu unele excepţii, adăugat la sfârşitul fierberii ( îşi accentuează aroma ). Se foloseşte moderat la carpaccio.

PIPERUL ROŞU Proprietăţi antidiabetice : stimulant general ( fizic, psihic ), arde grăsimile ( creşte metabolismul de bază ). Piperul de Cayenne, de Espelette şi amestecurile pe bază de piper roşu ( harissa, ş.a.), cu cât sunt mai tari ( arde în gură! ), cu atât au mai mult efect! De ales în funcţie de toleranţele gustative şi digestive. Se foloseşte cu chifteluţe de carne, umpluturi, ouă, în amestec ( tomate, usturoi, ceapă, ulei de măsline ). Se îndulceşte cu chimen.

SCHINDUF ( cimbrișor ) Proprietăţi antidiabetice : folosit în mod tradiţional ca tratament adjuvant contra diabetului, protejează pancreasul, “prinde în cursă” zahărul graţie mucegaiurilor sale, ajută la ţinerea sub control a glicemiei şi colesterolului. Seminţele se folosesc exclusiv măcinate. Se foloseşt asociat cu alte mirodenii ( în curry ) sau singur, în tocana de legume şi în mâncărurile cu sos, în deserturi, etc.

SCORŢIŞOARA Proprietăţi antidiabetice : taie foamea, reglează glicemia, reduce presiunea arterială, este bogată în fibre. Se foloseşte la carne albă, miel, umpluturi, ciorbe, legume boabe şi cereale ( cuscus, linte ), mere, alune de pădure, fulgi de ovăz, ceai, vin fiert ( cu cuişoare ). ŞOFRAN Proprietăţi antidiabetice : tonic, antistres. Se foloseşte la orez ( paella ), supe, scoici şi crustacee, peşte, legume ( dovlecei, ş.a.), pui şi carne albă, iaurt şi deserturi lactate.

VANILIE Proprietăţi antidiabetice : înlocuieşte zahărul, alungă depresia, insuflă siguranţă, este antioxidantă. Se foloseşte la carne albă, crustacee, peşte, cartofi, toate deserturile lactate şi cu fructe ( compot, prăjituri, etc ).

USTUROIUL – protector cardiac Usturoiul este un aliment prin excelenţă de întreţinere a sănătăţii. O fărâmă de usturoi în salată, în plăcinta de cartofi raşi, în legumele la tigaie, e de ajuns să ne facem bine organismului. Anticolesterolemiant, fluidifiant sanguin, antihipertensor, protejează inima diabeticului.

ZAHĂRUL DE MESTEACĂN ( xylitol ) – alternativa gurmandă

Scandinavii extrag din mesteacăn un zahar, xylitolul, îndulcitor natural curent, mai cu seamă în Danemarca şi Suedia. Se găseşte şi în bace ( afine, coacăze negre, etc ), prune, diferite legume, fructe uscate, etc. Zahărul de mesteacăn este special adaptat la nevoile diabeticilor, precum şi celor dezamăgiţi de alternativele la zahăr propuse până în prezent. Este mai puţin caloric decât zahărul : 2,4 cal/g faţă de 4 cal/g. In plus, puterea sa de îndulcire creşte la căldură ( la reţete se foloseşte jumătate din cantitatea de zahăr prescrisă ). Indicele glicemic este extrem de scăzut : 8. Este un zahăr bun când dorim să ne echilibrăm glicemia ( diabetici, prediabetici, foame subită, oboseală subită ). Are savoarea identică cu aceea a zahărului alb, plus gustul foarte plăcut. Este perfect pentru fructe. Poate fi folosit şi la iaurt, ceai, cafea, dulceaţă, desert lactat, etc. Nu dăunează dinţilor : riscul de carii este mai mic cu 85%. Bacteriile din gură detestă xylitol-ul ( este folosit la apa de gură şi ca produs de igienă buco-dentară ).
Există trei alternative la zahăr folositoare diabeticului : Fructoza – înlocuieşte în mod avantajos “zahărul curent”, dar nu trebuie să abuzăm, deoarece, în exces, creşte procentul de trigliceride. Totuşi, acest avertisment se adresează aproape în exclusivitate consumatorilor împătimiţi de produse industriale tip prăjituri, băuturi dulci, etc., pline de glucoză – fructoză, puţin recomandabile. Siropul de arţar – conţine o bună cantitate de antioxidanţi, precum şi acid ascorbic, implicat în gestionarea zahărului în corp ( mai buna utilizare a insulinei şi a zahărului de către celule şi, prin urmare, o glicemie mai bună ). Dar IG îi rămâne relativ ridicat. Mierea de salcâm – are, de departe, cel mai mic IG din toate felurile de miere, deoarece este foarte bogată în fructoză. Dar savoarea ei neutră nu le place tuturor.

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *