Zece moduri simple de reducere a stresului

POSTED BY Andrei | iun., 02, 2017 |

Ceea ce face ca o persoana sa se simta stresata poate fi complet diferit fata de sursa de stres a altei persoane. A invata sa recunosti cauzele care declanseaza stresul este primul pas pentru a face fata acestuia.

Ce este stresul?

Există diferite moduri de a defini stresul, dar cei mai multi dintre noi ne gandim la el ca la sentimentul de a fi presat sau coplesit, de anumite ganduri, temeri, frici, stari sau chiar actiuni pe care trebuie sa le facem, la serviciu sau in viata personala. Cu toate acestea, exista un tip de stres care ne poate ajuta sa ne concentram si ne motiveaza pentru a efectua sau pentru a finaliza o sarcina urgenta. Dar chiar si asa prea mult stres poate duce la acel stres care ne face rau, iar acest lucru este nesanatos, si ne poate afecta atat fizic cat si psihic.

Cauzele stresului sunt multiple provenind atat din mediul exterior noua cat si din noi insine. Ceea ce pare stresant pentru unii, poate pentru altii nu constituie o sursa de stres. Sezonul de vacanta este un mare exemplu in acest sens. Unii oameni il iubesc, pe cand altii considera ca este foarte stresant. Cauzele obisnuite ale stresului includ munca, finante, relatii si noi responsabilitati, cum ar fi ingrijirea batranilor ( bunicii sau parintii) sau a copiilor. Desigur, atunci cand toate acestea cad in grija noastra , ne vom simti stresati. Boala cronica sau acuta poate provoca, de asemenea, stres.

Corpurile noastre reactioneaza la mediul care ne incoajoara si exista schimbari fiziologice care insotesc stresul. In vremuri de stres, exista raspunsuri neurologice si hormonale care apar in corpurile noastre, spun specialistii. Daca ne simtim in pericol sau daca apar brusc situatii care trebuie rezolvate urgent, vom avea parte de un sentiment de vigilenta. Tensiunea si presiunea arteriala cresc brusc, pentru ca ne simtim obligati sa facem ceea ce trebuie sa facem, fie ca este vorba despre o lucrare importanta si de respectarea termenului acesteia sau ca este vorba de evitarea unui accident in trafic cu o masina care vine din sens opus, de exemplu.

Cat de mult stres este prea mult?

Daca ne aflam constant sub stres, cei mai multi dintre noi, la un moment dat, nu mai facem fata. Este important sa se recunoasca semnalele de avertizare.

Urmatoarele semne si simptome pot fi indicii unei situatii agravante, cum ar fi o tulburare de anxietate sau depresie. Daca va confruntati cu aceste simptome, este timpul sa discutati cu medicul dumneavoastra.

  • Somnolenta sau chiar somn de proasta calitate
  • Dureri de cap regulate si severe, migrene 
  • Pierdere in greutate inexplicabila sau crestere in greutate
  • Sentimente de izolare, retragere sau inutilitate
  • Furie constanta si iritabilitate
  • Pierderea de interes in anumite activitati
  • Ingrijorare inexplicabila si constanta
  • Exces de alcool sau consumul de substante nocive ( droguri )
  • Incapacitate de concentrare
  • Modalitati de a reduce stresul

Cand este vorba de reducerea stresului, este important sa se stie faptul ca suntem diferiti. Pentru unii oameni, faptul ca sunt ocupati tot timpul este ceea ce ii face sa functioneze corect si sa isi faca treaba foarte bine, fara a se simti stresati. Pentru altii, avand liniste pentru a-si face treaba este ceea ce ii face foarte buni in ceea ce fac. Cu totii ne pot identifica factorii ce declanseaza stresul.

Ce ne face sa ne simtim stresati? Si ce facem cand ne simtim stresati?

Recunoasterea situatiilor stresante pe masura ce acestea apar, este esentiala, deoarece va permite sa va concentrati asupra modului in care reactionati, spun specialistii. Cu totii trebuie sa stim cand sa inchidem ochii si sa respiram adanc, cand simtim ca tensiunea creste.

Solutiile pe termen lung impotriva stresului sunt, de asemenea, necesare. Daca preluati din stresul altora asupra dvs sau daca faceti lucruri pe care in mod normal nu le-ati face, cum ar fi mancatul pe fond emotional – ar fi timpul sa va focusati prin a avea mai multa grija de dvs. Puteti face asta prin:

  • Re-echilibrare la locul de munca si a vietii personale
  • Introducerea exercitiilor fizice regulate
  • Apeland la sustinerea familiei si a prietenilor
  • Cautand un hobby-gradinarit, citit, ascultand muzica, calatorind etc
  • Mergeti la niste cursuri, dintr-un domeniu nou dar interesant pentru dvs
  • Practicarea de meditatii, yoga sau de reducere a stresului
  • Dormiti mai mult
  • Luati-va un animal de companie. Reprezinta o terapie excelenta in eliberarea stresului
  • Mergeti in vacanta
  • Mergeti la consiliere psihologica sau faceti sport cu un anternor personal

Vorbind cu medicul dumneavoastra poate ajuta, de asemenea. El va poate evalua situatia si va poate sugera moduri de a gestiona stresul.

Cand ne concentram pe situatii pe care nu le putem controla cu adevarat, prin puterile noastre proprii si cand pierdem perspectiva asupra imaginii in ansamblu – ceea ce conteaza cu adevarat – ne putem, de asemenea, stresa.

Gandirea pozitiva este foarte importanta in gestionarea stresului.

 

Ganduri bune !!! 🙂

TAGS :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *